سیستم های VRF بخش سوم

[ad_1]

در این مطلب قصد داریم در مورد نحوه چگونگی ایجاد سرمایش و گرمایش همزمان در سیستم وی آر اف جدید، توضیحاتی ارائه کنیم. مطلب اول، اینکه این سیستمها بصورت 3 لوله ای هستند. لذا 3 لوله از یونیت خارجی وارد یک جعبه تقسیم در داخل ساختمان میشود و از آنجا انشعابات 2 لوله ای به یونیت های داخلی ادامه پیدا میکند. مانند شکل زیر

 

سیستم وی آر اف1

 

 

سه لوله خروجی از دستگاه خارج ساختمان به نامهای SUCTION,DISCHARHE و LIQUID هستند. نکته خیلی مهم مخصوصا در اجرا و یا تعمیرات این است که لوله ساکشن بزرگترین لوله بوده و حامل مبرد گازی کم فشار است (با استاندارد رنگ آبی). لوله DISCHARGE دارای دومین سایز و حامل مبرد گازی پرفشاراست (با استاندارد رنگ قرمز) و لوله LIQUID که دارای کوچکترین سایز است، حامل مبرد مایع میباشد (با استاندارد رنگ نارنجی).

 

 

چگونگی عملکرد سیستم وی آر اف

مبرد گازی پرفشار از دستگاه خارج شده و وارد جعبه تقسیم میگردد. داخل جعبه تقسیم تعدادی سلنوئید ولو قرار دارد که بر مبنای درخواست گرمایش یا سرمایش، باز شده و اجازه عبور سیال را میدهند.

 

سیستم وی آر اف2

 

 فرض کنید به حالت گرمایشی نیاز داریم لذا مبرد گازی پرفشار از لوله DISCHARGE وارد سلنوئید ولو شده و به داخل یونیت اتاق هدایت میگردد، فرآیند کندانس انجام میگردد و مبرد بصورت مایع پرفشار با درجه حرارت پایینتر به جعبه تقسیم برمیگردد. در اینجا برای مبرد مایع 2 حالت پیش می آید.

 

  • مبرد به سیستم وی آر اف خارج ساختمان رسیده و پس از عبور از کمپرسور دوباره به حالت پرفشار و یا درجه حرارت بالا به یونیت برگردد (جهت گرمایش).
  • درخواست سرما از یونیت دیگری اعلام شود که در اینحالت مبرد مایع، دیگر به دستگاه خارج از ساختمان برنمیگردد بلکه در داخل جعبه تقسیم تغییر مسیر داده و از طریق سلنوئید ولو مربوطه به یونیت داخلی اتاق دیگری وارد میگردد. در یونیت، فرآیند تبخیر کامل گردیده و مبرد بصورت گاز کم فشار و درجه حرارت پایین به سیستم وی آر اف خارج از ساختمان برمیگردد.

 

 

عملکرد سیستم وی آر اف بسیار ساده و براساس سیکل معکوس رنکین است. فایل بسیار کاربردی را در خدمت عزیزان قرار میدهم که مربوط به نکات نصب و تهیه شده توسط شرکت دایکین است.

 

 

تعدادی عکس از پروژه هایی که در آنها از سیستم وی آر اف شرکت دایکین و ال جی استفاده شده است، را با هم مرور میکنیم.

 

 

سیستم وی آر اف3

 

سیستم وی آر اف4

 

سیستم وی آر اف5

 

سیستم وی آر اف6

 

سیستم وی آر اف7

 

سیستم وی آر اف7

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.